Welcome, Guest. Please login or register.

Author Topic: Martin Boyle Interview at Brasil com Z  (Read 8268 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline liesl78

• Global Moderator
  • Veteran Member
  • *
Martin Boyle Interview at Brasil com Z
« on: July 12, 2009, 12:07:21 AM »
Translation will be posted on a following post

Enviado por Eduardo de Oliveira - 11.7.2009 | 20h30m
Caso Boyle I: Britânico é impedido de ver a filha por 15 anos

Foto mostra Rebeca Boyle com apenas 2 anos. O seu pai britânico, que ficou preso por 15 dias acusado de não pagar pensão, reclama que não vê a filha brasileira desde 1994. Hoje Rebeca tem 15 anos.

Você vai ler agora a primeira de duas entrevistas com Martin Boyle, um cidadão inglês que diz ter sido impedido de ver sua filha, Rebeca, desde 1994, então com 2 anos.

Como pode acontecer com milhares de casais, o relacionamento iniciado em Londres em 1987, quando Maria Silvia Rezende era uma estudante internacional, não deu certo. A filha do casal nasceu em São Paulo, em 1992, mesmo ano que o britânico deixou o Brasil. Boyle voltou para Londres com a esperança de manter um relacionamento normal, como todo casal separado.

Mas o pai de Rebeca reclama não ter conhecimento do local de moradia da filha. O último contato telefônico com ela foi em 2002.

Apesar de não qualificar como adbução internacional de menor, o ‘caso Rebeca Boyle’ claramente se enquadra na esfera da alienação parental.

O blogueiro tentou por várias maneiras contactar Mara Silvia Rezende, a mãe da menina, mas não foi possível. Rebeca completa 16 anos no dia 23 desse mês.  

Na primeira entrevista você vai acompanhar o drama de um pai, que depois de ter sido afastado da sua filha, passou 15 dias na cadeia em Garulhos por não ter pago pensão para a criança.

Na segunda parte, amanhã, você vai saber como a filha de Martin Boyle foi adotada no Brasil sem o seu consentimento. O britânico também fala da morosidade da Justiça brasileira e sobre o povo, e compara o seu caso com os dramas vividos por David Goldman e Sacha Zanger.

Há quantos anos você não a vê ou fala com a sua filha?
A Rebeca foi abduzida por etapas. A partir de 1994 não tive nenhuma idéia onde a Rebeca e a mãe dela morava. Tinha que entrar em contato através dos sogros (os sogros eram coniventes nisso) e tinha contato exporádico por telefone. Todos os presentes, o dinheiro e as cartas que mandei através dos sogros - nunca recebi nenhuma resposta, nem confirmação. O processo jurídico de adoção começou depois. Não vi a Rebeca desde 1994. Não falo com ela por telefone desde 2002. O problema é que estou impedido de visitar a minha filha.

Você deu entrada em processo para reestabelecer a custódia da sua filha?
A autoridade central federal do Brasil chegou a iniciar o processo sob Convenção da Haia e citou a Mara Silvia em 2008. A Mara Silvia demorou, pediu mais tempo, recusou fornecer endereço, só entrava em contato com eles por telefone - tudo sabendo que a Rebeca estaria com 16 anos em 23/7/08. Eu implorei a autoridade a não deixar ela abusar o sistema dessa maneira. Passou 6 meses e o caso foi a Advocacia-Geral da União (AGU) pra ser checado antes de começar o processo 'de fato'. A AGU respondeu em duas semanas antes do aniversário da Rebeca que não poderia ir em frente porque a Rebeca estava com 'quase' 16 anos. A autoridade central brasileira tinha prometido e jurado a mim que isso NÃO ACONTECERIA quando avisei que isso era o plano da Mara Silvia. A moça da autoridade central brasileira que cuidava do caso saiu do trabalho para a licença maternidade, antes que a decisão da AGU saisse, mas não me avisou. Era eu que tinha que ligar ao autoridade central para descobrir isso. Quando liguei tinha 'caos' no escritório - ninguém sabia do caso.

Você já foi acusado de abuso da sua filha? Já houve processo familiar contra você?
Não. Nunca.

Você tem como provar que a sua ex-esposa o impede de ver a sua filha?
Sim. O que disse em cima sobre o AGU. O fato de que ela nunca ter divulgado o endereço. O fato de que ela tinha dito em 2005 que não tinha nada contra eu ver a Rebeca – só que ela tinha que estar psicologicamente preparada e então disse a autoridade federal brasileira, em 2008, que ela nunca me deixaria ver a Rebeca. Também quando soube da minha prisão, ficou feliz da vida e disse “espero que chutem ele fora do país sem as roupas nas costas.” Nem queria falar em dinheiro, nem nada.

Me conte mais sobre a sua prisão no Brasil. Por que você visitou o país, e qual foi a acusação para a sua prisão? Como era a cela e com quem você ficou preso?
Cheguei no Brasil em 2008 (já tinha visitado em 2005), porque realmente as autoridades brasileiras não tinham feito nada e não vi outra saída, a não ser ir buscar a minha filha pessoalmente, falar com a Mara Silvia, e oferecer o dinheiro que estava na conta da Rebeca, em troca de um relacionamento estável com a minha filha. Fui preso no aeroporto de Guarulhos, por dois agentes federais, ao chegar no controle de passaportes. Não sabiam o motivo, só que o computador disse que eu era buscado. Poderia ter sido terrorista ou traficante. Ao chegar no escritório do delegado, eles consultavam o computador de novo e começaram a rir. Ficavam meio constrangido porque realmente não queriam me mandar à prisão. O consulado britânico foi meio inútil (mas isso é outra história e cabe uma atitute do governo britânico nesse caso). Tinha um processo por mais ou menos US$ $.7000. Me disseram que poderia sacar o dinheiro da máquina electrônica no aeroporto, usando meus cartões. Tentei, mas os cartões ficavam bloqueados porque não tinha informado aos bancos na Inglaterra que ia ao Brasil. Então tinha que ir a cadeia. O meu pai mandou essa quantia, mas surgiu outro processo por muito mais. O consulado britânico – quer dizer, um moço brasileiro que trabalhava no consulado e não explicava a situacao bem – disse ao meu pai que a quantia devida era muito mais, (disse) depois de que ele tinha mandado o dinheiro. O meu pai suspeitou um 'scam' e foi aos jornais e a BBC. O consulado disse ao meu pai na Inglaterra que eu ficaria numa 'sala' com outros homens que tinha o mesmo problema. Mentira. Era cela, barraca, xadrez de 3m X 4m (o que você quiser chamá-lo), com corredor/banheiro anexo de 1m X 4m, onde estava preso entre 15 e 20 homens presos por não pagar pensão alimentícia. mas com muitos outros antecedentes mais perigosos. Não fui mal-tratado, mas era tão lotado que tínhamos que dormir por turnos, por falta de espaço. Fiquei 15 dias. O moço brasileiro do consulado me trouxe sacola com chiclete, xampu e pente (sou careca). Escrevi um diário enquanto estive la.

Você se casou novamente? Como é sua vida sem a sua filha?
Divorciei a Mara sob a lei inglesa em 1997, depois dela ter ignorado os meus contatos durante 3 anos. Na semana pasada tirei os documentos originais do tribunal em Londres e mostra uma série de contatos do meu advogado e o tribunal que a Mara Silvia simplesmente ignorou. Isso continua ser o modus operandi dela. Agora vivo solteiro/divorciado. Não tenho outro filho. Não tem nenhum dia durante esses anos em que não penso na minha filha. É que nem viver sem braço ou perna, ou outra parte do corpo. Tem sentimento de tristeza contínua, que nunca sai. Sonho com ela e, às vezes, acordo suando e chorando. Só posso imaginar os danos emocionais que afetam a Rebeca. Nao sei o que a mãe dela vem dizendo a ela durante esses anos todos. Alienação parental é coisa que dura a vida inteira, e estraga a vida, causa danos psicológicos. O que sei é que eles já tentavam me culpar por problemas emocionais e psicológicos que dizem que a Rebeca mostra, e ignoram o fato de que são eles que estão impedindo o contato, mentindo e agindo de má-fé, e se aproveitando da morosidade da justiça brasileira.
Liesl78
Moderator
BringSeanHome.org

Offline Shar

• Sr. Member
Re: Martin Boyle Interview at Brasil com Z
« Reply #1 on: July 12, 2009, 12:26:14 AM »
Quote from: liesl78;41907
Translation will be posted on a following post

Enviado por Eduardo de Oliveira - 11.7.2009 | 20h30m
Caso Boyle I: Britânico é impedido de ver a filha por 15 anos

Foto mostra Rebeca Boyle com apenas 2 anos. O seu pai britânico, que ficou preso por 15 dias acusado de não pagar pensão, reclama que não vê a filha brasileira desde 1994. Hoje Rebeca tem 15 anos.
....

From what I can gather reading the Google translation, this is much needed exposure of the all-too-common practice of child abuse by parental alienation in Brazil.  

How sad that it's so long overdue for Martin and Rebeca!!  (I'm sure that BSH helped make this happen!)

Thank you, Eduardo!!

Offline Belleizel

• Sr. Member
  • Beautiful place...
« Reply #2 on: July 12, 2009, 12:48:59 AM »
Its so sad. What did hapen with mr.Boyle.
God bless you mr.Boyle, dont give up!

Offline liesl78

• Global Moderator
  • Veteran Member
  • *
« Reply #3 on: July 12, 2009, 12:54:16 AM »
The commenters supporting the Ribeiros/Lins e Silva are laughing at Mr. Boyle's case and saying "well-done that he was jailed" and "perhaps Goldman should be jailed too since he never paid a dime in child support".

Translation below:

============================================
Boyle Case, Part I: British Citizen unable to see his daughter for 15 years

Photo shows Rebecca Boyle with only 2 years. Her British father, who was jailed for 15 days accused of not paying child support, claims that he hasn't seen his Brazilian daughter since 1994. Today Rebecca is 15 years old.

You will now read the first of two interviews with Martin Boyle, an English citizen who says he has been prevented from seeing his daughter, Rebecca, since 1994, then 2 years.

As it may happen to thousands of couples, the relationship that began in London, 1987, when Silvia Maria Rezende was an international student, failed. The couple's daughter was born in São Paulo in 1992, the same year that the British left the country. Boyle returned to London with the hope to maintain a normal relationship, like any estranged couple.

But Rebecca's father claims not to know the place of residence of the child. The last telephone contact with her was in 2002.
Although it does not qualify as international abduction of a minor, the 'case Rebecca Boyle' clearly falls within the sphere of parental alienation.
The blogger tried several ways to contact Silvia Mara Rezende, the mother of the girl, but it was not possible. Rebeca will reach 16 years of age on the 23rd of this month.

In this first interview you will follow the drama of a father, who after being away from his daughter, spent 15 days in jail in Garulhos for not paying child support for the child.

In the second part tomorrow, you will learn how the daughter of Martin Boyle was adopted in Brazil without his consent. The British also talks about the slowness of justice and the Brazilian people, and compares his case with the dramas experienced by David Goldman and Sascha Zanger.

How many years you haven't seen or spoken to your daughter?
The Rebeca was abducted by stages. Since 1994 had no idea where Rebecca and her mother lived. I had to get in touch via the in-laws (the in-laws were conniving) and sporadically had contact by telephone. All gifts, money and the letters he sent through the in-laws - never received any response or confirmation. The legal process of adoption began later. I last saw Rebecca in 1994. I do not speak with her by phone since 2002. The problem is that I am unable to visit my daughter.

You filed a claim to restore the custody of your daughter?
The Brazilian central authority started the process under the Hague Convention and cited the Mara Silvia in 2008. Mara Silvia took her time, asked for more time, refused to provide address, only entered into contact with them by phone - all knowing that Rebecca would turn 16 to 7/23/08. I begged the authorities not to let her abuse the system this way. 6 months passed and the case went to the (AGU) be checked before you begin the process of 'de facto'. The AGU said two weeks before Rebecca's birthday they could not go ahead with the case because Rebecca was' almost '16 years. The Brazilian central authority had promised and sworn to me that IT WOULD NOT HAPPEN when I told that was Mara Silvia's plan. The lady of the central Brazilian who took care of the case went on maternity leave, before AGU's decision came out, but did not tell me. I was the one who had to call the central authority to find it. When I called was' chaos' in the office - no one knew about the case.

Have you ever been accused of abusing your daughter? Was there a family court lawsuit against you?
No. Never.

Can you prove that your ex-wife prevented you from seeing your daughter?
Yes, what I said before to the AGU. The fact that she never disclosed the address. The fact that she had said in 2005 that she had nothing against me visiting Rebecca - only that she had to be psychologically prepared and then told the Brazilian federal authority in 2008 that she'd never let me see Rebecca. Also when he learned of my imprisonment, she was extremely happy and said "I hope they kick him out of the country without the clothes on his back." Didn't want to talk about money or anything else.

Tell me more about your arrest in Brazil. Why did you visit the country, and what was the charge for your arrest? How was the cell and with whom you got stuck?
I arrived in Brazil in 2008 (had visited in 2005), because, really, the Brazilian authorities had not done anything and did not see another way out, not get to my daughter personally, talk with Mara Silvia, and provide the money that was the account of Rebecca, in exchange for a stable relationship with my daughter. I was arrested at the airport in Guarulhos by two federal agents when I arrived at passport control. Did not know the reason, but the computer said I was being "wanted". Could have been a terrorist or drug dealer. Arriving at the sheriff's office, they consulted the computer again and started to laugh. They were a bit embarrassed because they didn't want to send me to prison. The British consulate was practically useless (but that is another story and it would be about the attitude of the UK government in this case). There was a lawsuit for more or less U.S. $7,000. They said I could withdraw money from the ATM at the airport, using my cards. I tried, but the cards were blocked because I had not informed the bank in England that I was going to Brazil. Then I had to go to jail. My father sent that amount, but then there was another request for much more money. The British consulate - I mean, a Brazilian boy who worked in the consulate and did not explain the situation well - told my father that the amount due was much more, (said) after he had sent the money. My father suspected a 'scam' and went to newspapers and the BBC. The consulate told my father in England that I would be in a 'room' with other men who had the same problem. Bullshit. The cell, the hole, or whatever you want to call it was 3m X 4m, with attached corridor/toilet of 4m X 1m, where I was trapped among 15 and 20 men arrested for not paying child support, but with many other more dangerous precedents. I was not ill-treated, but was so crowded we had to sleep in shifts, for lack of space. I was there for 15 days. The Brazilian boy from the consulate brought me a bag with chewing gum, shampoo and comb (I'm bald). I wrote a diary while I was there.

Did you get married again? How is your life without your daughter?
I divorced Mara under English law in 1997, after it has ignored all my attampts of contact for 3 years. In past weeks I obtained the original documents from the court in London and it shows a number of attempts of contact from my lawyer and from the court that Mara Silvia simply ignored. This continues to be her modus operandi. Now I'm living unmarried / divorced. I don't have another child. There is not a day during these years that I do not think my daughter. It's like living without an arm or leg or other part of the body. There's this continuous feeling of sadness that never goes away. I dream of her, and sometimes I wake up sweating and crying. I can only imagine the emotional damage that Rebecca has gone through. I do not know what her mother has been telling her during all these years. Parental alienation is something that lasts a whole life, and destroys life, cause psychological damage. What I know is that they tried to blame me for emotional and psychological problems they claim Rebecca has, and ignore the fact that they are preventing the contact, lying and acting in bad faith, and taking advantage of the slow Brazilian justice.
Liesl78
Moderator
BringSeanHome.org

Offline sue

• Global Moderator
  • Veteran Member
  • *
« Reply #4 on: July 12, 2009, 11:27:30 AM »
Very sick.  I just don't understand the thought process of these women.  Why do they do this to their children?  Don't they know it hurts the child?  Are they really that stupid, or are they just very selfish?  I just don't get it.

Offline ChristineS

• Bring Sean Home Foundation
  • Global Moderator
  • Veteran Member
  • *
« Reply #6 on: July 12, 2009, 12:07:32 PM »
Quote from: gail;41928
Very sick. I just don't understand the thought process of these women. Why do they do this to their children? Don't they know it hurts the child? Are they really that stupid, or are they just very selfish? I just don't get it.

Gail,  
They are evil, selfish, and sociopathic to do this to their children, their spouse, and extended family and friends.  Evilness (and the devil's work) is the only reason I can come up with for how the mind of an abducting parent works.

Offline Belleizel

• Sr. Member
  • Beautiful place...
« Reply #7 on: July 12, 2009, 12:12:39 PM »
Quote from: ChristineS;41930
Gail,
They are evil, selfish, and sociopathic to do this to their children, their spouse, and extended family and friends. Evilness (and the devil's work) is the only reason I can come up with for how the mind of an abducting parent works.

I am brasilian, Its so sad, what is hapen with LBP. mr.Boyle, cant be a father, because the mother is selfish..I cant believe how the people can be so evil!

Offline sue

• Global Moderator
  • Veteran Member
  • *
« Reply #8 on: July 12, 2009, 01:01:12 PM »
Quote from: ChristineS;41930
Gail,
They are evil, selfish, and sociopathic to do this to their children, their spouse, and extended family and friends. Evilness (and the devil's work) is the only reason I can come up with for how the mind of an abducting parent works.

They are very evil and it happens all over the world.  I understand the dislike of your ex but to go to the extreme of taking the child away only hurts the child and really messes them up.  The child never needs to know the problems you had with an ex, it's hard enough for a kid to grow up with divorced parents.  There is no excuse for taking a child and running to another country, no excuse at all.  Somehow this has got to end.

Offline liesl78

• Global Moderator
  • Veteran Member
  • *
« Reply #9 on: July 12, 2009, 01:16:46 PM »
Quote from: gail;41934
They are very evil and it happens all over the world. I understand the dislike of your ex but to go to the extreme of taking the child away only hurts the child and really messes them up. The child never needs to know the problems you had with an ex, it's hard enough for a kid to grow up with divorced parents. There is no excuse for taking a child and running to another country, no excuse at all. Somehow this has got to end.

They are evil and I really can't understand how they sleep at night knowing well what they did to their ex and their child(ren).
Liesl78
Moderator
BringSeanHome.org

Offline LukieD

• Administrator
  • Veteran Member
    • http://bringseanhome.org
« Reply #10 on: July 12, 2009, 02:22:20 PM »
Quote from: liesl78;41935
They are evil and I really can't understand how they sleep at night knowing well what they did to their ex and their child(ren).

Welcome to a window inside the mind of a criminal. Why do criminals do the things they do? There are lots of reasons and there has been much research on the topic. But one thing for sure, if a parent will commit the crime of parental child abduction or deny the other parent the right to know the child, they will have no problem making up lies along the way to perpetuate the crime and convince themselves they've done nothing wrong.

Offline AnotherDad

• Veteran Member
« Reply #11 on: July 12, 2009, 02:35:13 PM »
What an adorable child and horribly sad story. She reminds me of my youngest girl with her button nose and short little haircut, from years ago. You will all remember that crazy uncle Helvecio, or whatever his F*ing name was, griped about David not paying child support/ransom.

Offline sue

• Global Moderator
  • Veteran Member
  • *
« Reply #12 on: July 12, 2009, 04:12:55 PM »
Quote from: liesl78;41935

They are so selfish they don't even think twice about hurting people.  They only care about themselves and they believe their lies.

Offline Belleizel

• Sr. Member
  • Beautiful place...
« Reply #13 on: July 12, 2009, 04:42:24 PM »
Eduardo post the second part of interview with Martin.
Its realy sad what is hapen with this father!

Offline JuliRosi

• Veteran Member