Welcome, Guest. Please login or register.

Author Topic: As noticias sobre o Sean no Brasil  (Read 12744 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline NativeNewYorker

• Full Member
Re: As noticias sobre o Sean no Brasil
« Reply #1 on: January 09, 2010, 01:17:34 PM »
I think the difference in the tenor of the two articles is amazing.  UOL seemed to get all the salient points of the Dateline special, including those gut wrenching phone calls from Bruna to David and Sean's memories of his home. Meanwhile O Globo just won't acknowledge that the Brazilian family robbed Sean of his father and home for 5 years, that he remembers more than they hoped he would and most of all that he seems to be adjusted well and is happy. They're ridiculous!

Offline JuliRosi

• Veteran Member
« Reply #2 on: January 09, 2010, 04:05:48 PM »
Quote from: NativeNewYorker;64627
I think the difference in the tenor of the two articles is amazing. UOL seemed to get all the salient points of the Dateline special, including those gut wrenching phone calls from Bruna to David and Sean's memories of his home. Meanwhile O Globo just won't acknowledge that the Brazilian family robbed Sean of his father and home for 5 years, that he remembers more than they hoped he would and most of all that he seems to be adjusted well and is happy. They're ridiculous!

_x_

I agree to you. They are really ridiculous!

Offline Celita

• Full Member
« Reply #3 on: January 09, 2010, 09:23:48 PM »
Yes, indeed. I notice that.

Quote from: NativeNewYorker;64627
I think the difference in the tenor of the two articles is amazing. UOL seemed to get all the salient points of the Dateline special, including those gut wrenching phone calls from Bruna to David and Sean's memories of his home. Meanwhile O Globo just won't acknowledge that the Brazilian family robbed Sean of his father and home for 5 years, that he remembers more than they hoped he would and most of all that he seems to be adjusted well and is happy. They're ridiculous!

Offline Grace

• Global Moderator
  • Veteran Member
  • *
« Reply #4 on: January 09, 2010, 11:55:07 PM »
I never liked how the Marinho family had so much power, and now I despise them even more.

Offline Flavia_br

• Jr. Member
  • **
« Reply #5 on: January 10, 2010, 01:08:07 AM »
It's unbelievable how Globo's still refuses to give the truth, I wonder what kind of relationship 'these people' have with globo, we know about Maria Augusta Ribeiro Carneiro had with brazilian top politicians, but with globo I'm not aware of anything that could explain such misinformation.
Shame on you globo

Offline Ana Cristina Costa

• Full Member
« Reply #6 on: January 10, 2010, 01:20:04 AM »
Thanks for the links Celita!

It's AMAZING how Globo's report (as would be expected) isn't the entire truth.  While UOL's report is very accurate.

The Globo empire will NEVER respect the truth. It has always and will continue to distort the truth in order to manipulate public opinion. I simply don't read their newspapers, magazines anymore and Rede Globo TV channel has been deleted from my DVD recorder's tuner many years ago.  I'm fed up with their manipulating the entire Brazilian population through their always biased journalism and soap operas.

Quote from: Celita;64602
http://noticias.uol.com.br/ultnot/agencia/2010/01/09/ult4469u51525.jhtm

e O Globo http://oglobo.globo.com/rio/mat/2010/01/08/sean-goldman-ja-esta-estudando-nos-estados-unidos-915492049.asp
David, you are a true inspiration to all of us! :clapping:
I know Sean will be the happiest son ever because
he has the best father any child could wish for ;)
God bless you for never giving up!

Offline Sashia

• Veteran Member
« Reply #7 on: January 10, 2010, 02:23:47 AM »
Quote from: Ana Cristina Costa;64734
Thanks for the links Celita!

It's AMAZING how Globo's report (as would be expected) isn't the entire truth. While UOL's report is very accurate.

The Globo empire will NEVER respect the truth. It has always and will continue to distort the truth in order to manipulate public opinion. I simply don't read their newspapers, magazines anymore and Rede Globo TV channel has been deleted from my DVD recorder's tuner many years ago. I'm fed up with their manipulating the entire Brazilian population through their always biased journalism and soap operas.
I know this is not Eduardo's column, but why isn't there a place to comment?.....Oh, that's right, they're afraid the truth would be printed. That would be like throwing water on the Wicked Witch of the West!
oops, uau!português

Eu sei que isto a coluna de Eduardo não é, mas por que não há um lugar para comentar?.....Oh, isso é certo, eles têm medo que a verdade seria imprimida. Isso estaria como lançar água na Bruxa Má do Oeste!
« Last Edit: January 10, 2010, 02:27:42 AM by Sashia »

Offline liesl78

• Global Moderator
  • Veteran Member
  • *
« Reply #8 on: January 10, 2010, 09:19:40 AM »
Sashia, Globo hasn't been opening the comment box on articles about the Goldman case. I wonder why...:rolleyes:
Liesl78
Moderator
BringSeanHome.org

Offline Luc

• Full Member
« Reply #9 on: January 10, 2010, 05:50:31 PM »
O Globo como sempre cometendo erros de traduçao, voces repararam que eles dizem que o Davis mostrou ao filho as marcas dos dentes numa cadeira?!!!
OUtra coisa que eu estou achando estranho é que o Tostes e a vovo ainda nao se pronunciaram sobre o programa! Acho que o Globo esta esperando para ouvir "o outro lado da historia"!  Sera que a avo e Tostes vao deixar passar uma oportunidade de dizer que o menino foi exposto demais e dizer mais uma meia duzia de mentiras?

Offline JuliRosi

• Veteran Member
« Reply #10 on: January 10, 2010, 06:31:10 PM »
É verdade, eu também reparei que o globo cometeu esse erro. Na reportagem o Uol foi bem claro, o Sean correu para o corrimão e disse: Olha as marcas do meu dente!

Offline FC_Florida

• Veteran Member
« Reply #11 on: January 10, 2010, 07:09:09 PM »
Quote from: Luc;64805
O Globo como sempre cometendo erros de traduçao, voces repararam que eles dizem que o Davis mostrou ao filho as marcas dos dentes numa cadeira?!!!
OUtra coisa que eu estou achando estranho é que o Tostes e a vovo ainda nao se pronunciaram sobre o programa! Acho que o Globo esta esperando para ouvir "o outro lado da historia"!  Sera que a avo e Tostes vao deixar passar uma oportunidade de dizer que o menino foi exposto demais e dizer mais uma meia duzia de mentiras?

Nao tinha reparado na traducao da cadeira! Lost in translation...:) Enquanto os erros nos jornais forem como estes, sem muita relevancia, nao tem problema. Serio eh quando eles traduzem erroneamente (ou propositalmente) sobre os detalhes do processo, ou o tempo que o Sean ficou ilegalmente no Brasil, esse tipo de coisa. Querendo manipular os fatos e a opiniao publica. Agora quanto ao silencio do lado de la, eh um pouco estranho mesmo.:nixweiss:
Nao sei qual sera a proxima tramoia do Tostes ou da familia brasileira, se estao aguardando um expose para ir ao ar no Fantastico...Melhor seria se botarem a mao na consciencia e virem que esta na hora de recolher as armas pois a guerra acabou. A verdade eh que eles perderam e feio e nao existe mais nada que possa ser feito para reverter essa situacao. O Sean vai ficar em NJ com o pai e ponto final.
* FC_Florida *

Offline Odete

• Full Member
« Reply #12 on: January 10, 2010, 08:27:26 PM »
Quote from: FC_Florida;64815
Nao tinha reparado na traducao da cadeira! Lost in translation...:) Enquanto os erros nos jornais forem como estes, sem muita relevancia, nao tem problema. Serio eh quando eles traduzem erroneamente (ou propositalmente) sobre os detalhes do processo, ou o tempo que o Sean ficou ilegalmente no Brasil, esse tipo de coisa. Querendo manipular os fatos e a opiniao publica. Agora quanto ao silencio do lado de la, eh um pouco estranho mesmo.:nixweiss:
Nao sei qual sera a proxima tramoia do Tostes ou da familia brasileira, se estao aguardando um expose para ir ao ar no Fantastico...Melhor seria se botarem a mao na consciencia e virem que esta na hora de recolher as armas pois a guerra acabou. A verdade eh que eles perderam e feio e nao existe mais nada que possa ser feito para reverter essa situacao. O Sean vai ficar em NJ com o pai e ponto final.

Com aquele tipo de gente eu nao apostaria nada de bom. E o silencio temporario deles pode ser apenas tempo para articular mais tramoias e mentiras.

Offline Ana Cristina Costa

• Full Member
« Reply #13 on: January 10, 2010, 08:44:11 PM »
LUC não foi ERRO de traduçãp não!  Foi INTENCIONAL MESMO!

O silêncio da fam bra chega a me preocupar!

Quote from: Luc;64805
David, you are a true inspiration to all of us! :clapping:
I know Sean will be the happiest son ever because
he has the best father any child could wish for ;)
God bless you for never giving up!

Offline Celita

• Full Member
« Reply #14 on: January 10, 2010, 09:57:09 PM »
Ana Cristina,
Estaremos sempre juntas informando e com updates. Espero ve-la no Brasil (vou la tres vezes ao ano), ou quem sabe aqui no Texas ( voce nao tem medo de aviao, ne?)
Bjos