Welcome, Guest. Please login or register.

Author Topic: "JPLSPress" Article on printed version of OGlobo today - does anyone have it?  (Read 5088 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Aida

• Veteran Member
Quote from: elizrpoe;10439
I think we could all sue JPLS for giving us all high blood pressure with his idiodic comments. Who does he think he is????? In other words David should allow himself to be blackmailed and because he didn't give into their evil threats he doesn't love his son. I can't believe that the man that is making all of these comments is an actual lawyer..... sorry about my childish rant.....

Not childish at all.  :)

Offline Mom25

• Veteran Member
Quote from: M.Capestro;10420
I thought it was agreed in an earlier thread that we were going to raise above the name calling and move on to bigger and better things.

:yeahthat:

Please avoid any name calling. The moderators will move and delete posts that are feeding into this bad habit. Please remember that these forums were created to Bring Sean Home, we became a Foundation and have embraced other abduction cases to help other parents-left-behind. This website is maintained by volunteers only and it welcomes people from all over the world who are willing to support the cause, government officials, media and any other parties check this website. Please let's keep the integrity and the indisputable reputation of this Foundation by keeping inflammatory messages off the site.

Thanks!
Mom25 (She of Many Names)
A união faz a força

Offline MCD

• Sr. Member
Ele preferiu a estratégia a dar amor ao filho'  

O Globo - 15/03/2009

Padrasto brasileiro diz que pai americano deixou de visitar o filho apenas para manter acusação de sequestro

O americano David Goldman acabara de sair do condomínio onde estivera pouco antes com seu filho, Sean, pela segunda vez naquele dia, quando o advogado João Paulo Lins e Silva, padrasto do menino, recebeu a equipe do GLOBO para a sua primeira entrevista sobre o caso. Apesar do dissabor causado pela visita (na verdade, pai e filho se viram fora do apartamento, na área comum do condomínio), João Paulo - que luta para manter Sean no Brasil - parecia calmo e ligeiramente satisfeito ao saber que, naquele momento, circulava na internet um manifesto de amigos em apoio à sua causa. Na sala, transformada em escritório, objetos de decoração disputam espaço com papéis variados, desde peças do processo a desenhos infantis. A mesa de jantar está tomada por quatro notebooks. Alguns móveis estão fora do lugar. Pelas primeiras respostas, percebe-se também que a vida daquela família está fora do lugar. Da porta da sala para dentro, os moradores tentam seguir o curso normal da vida. A TV está ligada diante de uma poltrona na antessala. Sean, no quarto, joga videogame. Mas é difícil ignorar toda a confusão que o caso está causando, a ponto de provocar um embate diplomático com os Estados Unidos. Desde a morte da mulher, a empresária Bruna Bianchi, mãe de Sean, há seis meses, João Paulo garante que não tem tido paz nem mesmo para guardar o luto. Ele explica que, após um longo período de silêncio, resolveu falar sobre o caso para "não virar saco de pancada" e evitar a idéia de que "quem cala consente". Ele, que ganhou a guarda provisória do menor na Justiça estadual, diz que se sente alvo de uma campanha difamatória internacional, na qual aparece como "sequestrador" de um menino de 9 anos que considera o próprio filho. Durante a entrevista, João Paulo se esforça para evitar o tom emocional. Não quer usar, segundo ele, as mesmas armas do americano. No fim, porém, capitula. Confrontado com uma foto de Sean, em que o garoto carrega as duas alianças do casamento de João Paulo e Bruna presas a uma armação de madeira em forma de oito, o advogado explica que o "oito", deitado, representa o infinito. "Era o nosso símbolo, o amor infinito". Em seguida, chora.
 Por que falar só agora, depois que a disputa pela guarda do menino ganhou contornos de crise internacional?

JOÃO PAULO LINS E SILVA:
A situação chegou a um estado tal, de exposição, principalmente da imagem de Sean, de uma forma tão rude, tão grossa, de assuntos que são tão íntimos e pessoais de uma família que passou por momentos tão dolorosos, que resolvi falar. Há seis meses, quando nasceu minha filha - um momento de maior alegria, como todo mundo que espera o nascimento do filho - aconteceu o pior (a perda da mulher após o parto). A partir daí, não tivemos direito a viver o luto. Logo após o falecimento, começamos a ser alvo da exploração na mídia, inicialmente nos Estados Unidos. Lá, se usou muito o "free speech". Aqui, a gente teve a proteção do segredo da Justiça, que serve para resguardar a imagem da criança e da família, mas perdeu-se o controle. Não teve jeito. O que fazer quando se perde o controle? Virar saco de pancada? Aceitar a teoria do quem cala consente? Será que, calado, estou concordando?

Como o senhor vê a reação da opinião pública?

JOÃO PAULO:
Minha sensação foi de que o pai americano começou a explorar os acontecimentos, exibindo a sua versão, em grande parte mentirosa, para a torcida americana. Isso começou, talvez, de uma forma estratégica criada por ele e sua equipe, e acabou contaminando também a opinião pública brasileira. O objetivo era transformar-nos nos grandes vilões da história. Claro que a opinião pública tem o seu peso. É absurdo como duas famílias (a Bianchi e a Lins e Silva) que, durante anos, só deram amor, carinho e dedicação a uma criança, agora viraram sequestradores internacionais, como tentam vender. Isso é um absurdo.

O senhor se refere à versão mentirosa. Poderia detalhar mais o que considera mentira na versão do americano?

JOÃO PAULO:
Detalhes que contados lá não condizem com a realidade. Temos todos os documentos comprovando. A versão dele só mostra as fotos com o Sean. Não assisti parte dos programas, mas sei que uma das coisas alegadas é que ele teria vindo ao Brasil e fora impedido (de ver o filho). Mentira. Nunca houve impedimento de coisa alguma. Nunca se buscou contato com a família neste sentido. Nunca houve iniciativa judicial para isso. Zero. Nenhuma ligação ou petição ao juiz pedindo a visita. Ele exibe o passaporte dizendo que veio sete vezes. Mas as pessoas contam que ele esteve somente no Tribunal da Justiça para fazer lobby.

Ele se refere à família brasileira como poderosa e capaz de influenciar a Justiça?

JOÃO PAULO:
Outro absurdo. Nada aconteceu de forma diferente. E veja o texto de uma petição do americano, documento oficial dentro do processo (ele exibe e lê): "Se até aqui não houve visitação, isso se dá porque, muito embora não tenha sido negado pela mãe da criança essa possibilidade, seus respectivos advogados sempre condicionaram o reencontro pai e filho à assinatura pelo requerido David de acordo de visitação que seria a aceitação da jurisdição brasileira sobre as questões relativas à guarda do menor e que esse acordo o pai do menor jamais poderia subscrever, visto que resultaria no impedimento à continuidade de ação de busca e apreensão, cujos autos se encontram remetidos ao Supremo Tribunal Federal". O que significa isso? Está claro. Ele optou por não visitar porque existe um processo. E se ele visitasse, seria admissão. Esse processo no Supremo é a alegação de sequestro, iniciativa dele. Agora, está dito textualmente que foi opção dele, que não poderia visitar, porque se visitasse deixaria de ser sequestro. É coisa absurda. Se processo demorasse 20 anos, ele ficaria 20 anos esperando porque o advogado disse isso para ele. Que amor é esse?

Como é, hoje, a rotina da família?

JOÃO PAULO:
Tentei manter a rotina do Sean a mais normal possível para o benefício pessoal dele. Ele fica grande parte do tempo na escola e tem atividades extras. Ele não está aqui, no apartamento, nesse tempo da escola. Isso (a disputa) é discussão de adultos. Participo muito do dia a dia na escola e reunião de pais. Pelo que soube na mais recente, não houve nenhum comentário entre os colegas sobre o caso. Nada. Todos os deveres sou eu que faço. Desde a época em que Bruna estava viva. Ele me pede para fazer.

Ele está consciente do que está acontecendo?

JOÃO PAULO:
Ele tem grande consciência. Está muito aflito, angustiado. Temos um relacionamento de muito carinho e segurança. Eu o amo plenamente. A gente conversa. Tendo passar o que está acontecendo, sem esconder. Nos últimos seis meses, tentei manter de alguma forma uma rotina. No condomínio, os amigos dele apareceram mais, preocupados também. Sempre que posso, faço com ele atividade externa. Vida de pai. A vida continua. Não dá para suprir a dor. O coração partiu. É muito duro. Posso chorar de emoção, mas escondido. Para ele, digo que temos de continuar, não podemos cair porque há uma vida bacana pela frente. Tem a irmã dele (Chiara, de 6 meses). Ele vai ser um exemplo. Teve a oportunidade de estar com a mulher mais maravilhosa do mundo. Ele pode contar isso à irmã.

Como reagiu ao envolvimento de Hillary Clinton?

JOÃO PAULO:
Ela deveria se preocupar mais com o avião da Gol e o Legacy, trazer os pilotos para cá, do que se preocupar com a família dos outros. Precisa se preocupar com a dela, que já passou por uns problemas e não sei se resolveu. Ela não tem nada com isso e fica se metendo. Isso não é um problema da Hillary, do jornal. É um problema de família. Precisa ser resolvido aqui. Ele (o pai natural) expôs o Sean na internet de forma inconsequente. É um absurdo. Achar que ele não sabe o que acontece. Ele sabe.

Em que circunstâncias ocorreram os encontros do Sean com David esta semana? Ele ligou antes?

JOÃO PAULO:
Essa visita acontece devido a acordo prévio, feito em audiência em Brasília. Visita oferecida por mim, inclusive, depois de muitos obstáculos criados por ele, que não queria vir para cá. Tentei dar todas as garantias para que ele pudesse visitar o Sean e estar aqui. Lógico, visando ao interesse do Sean também. Se ele se sentisse desconfortável e quisesse subir (ao apartamento durante a visita), poderia. Da primeira visita para cá, ele nunca ligou ou mandou e-mail para perguntar se ele estava bem.

O Sean consegue entender o inglês do pai biológico?

JOÃO PAULO:
Entende mais e fala menos. Não posso levá-lo num filme inglês. Ele sai sem entender. Pede para ver o filme dublado. "How are you? Very good". Isso é o que fala.

Como é a relação do menino com a irmã?

JOÃO PAULO:
Incrível. Ele tem adoração pela irmã. Pega no colo e traz. Chiara vê fotos do Sean na parede do quarto dele e fica querendo pegar. Ele desce com ela. Tenta pegar no colo e dar banho. Logo depois que Bruna faleceu, ficou preocupado. Veio perguntar se, se casasse, quem iria levá-lo na igreja. "Não tenho mais mãe". Respondi que a irmã iria levá-lo. Ele abriu um sorriso e se sentiu realizado. Mais recentemente, ele fez um cartão, "Feliz Dia Internacional da Mulher", e escreveu uma poesia, que copiou da escola. Para quem ele deu o cartão? Para a irmã de 6 meses.

O menino está preparado, caso a Justiça decida que ele terá de voltar aos EUA?

JOÃO PAULO:
Em todos os relatos aos psicólogos, quando pensa na possibilidade de não estar mais na família que reconhece ser a sua, ele mostra um grau de nervosismo e ansiedade muito grande. Ele já falou que ia quebrar tudo, que ia destruir tudo, que ia berrar e chorar. Vou lutar até onde for para não deixar isso acontecer. Como brasileiro, vou respeitar a lei acima de tudo. Se me provarem que o melhor para o Sean é não estar aqui, ao lado da irmã, do lado do pai, da avó, da família que o ama, que é melhor ficar nos Estados Unidos, todos nós mudaremos a nossa vida para que essa ruptura não aconteça. Pensamos sempre no bem-estar dele. Quero continuar, mesmo sabendo que tem gente aí, depois de tudo o que eu dediquei, fiquei do lado da mãe, acordei de manhã, dei remédio quando estava doente, que nunca perguntou e nem sabia que eu existia. Agora, chega e diz: "Me devolve aqui, porque não te pertence". Ele não é objeto. Não é mesa, não é cadeira, não é carro. Nunca vou deixar de lutar por ele. O amor que tenho por ele é o mesmo amor pela Chiara. Dói demais a possibilidade louca de não ter o meu filho do meu lado. Agora, se meu filho não estiver do meu lado, vou para os Estados Unidos de mês em mês. É o que um pai de verdade faria.

Em carta que escreveu a amigos, que acabou vazando, o senhor usou uma expressão forte para se referir ao David: "vagabundo".

JOÃO PAULO:
Essa carta vazou, não publiquei na imprensa. Era uma carta para o Conselho Nacional dos Direitos da Criança e do Adolescente, que enviei para um grupo de amigos revisarem. Mas é possível que exista menção mais contundente. Não acompanhei a vida deles nos EUA. Minha vida com a Bruna aconteceu depois. Sei que a Bruna sustentava uma casa lá. Bancava comida, empregada. Ela era quem alimentava a família e pagava o plano de saúde.

Como você vê esse empenho dele agora?

JOÃO PAULO:
Outra grande mentira. Não posso acreditar que um pai, morrendo de saudades, possa ter ficado cinco anos sem ver o filho. Veio sete vezes ao Brasil. O que vale mais: o amor ou escutar uma estratégia de advogado? Que amor é esse? Só se tornou o pai mais amável, mais maravilhoso do mundo, quando a Bruna morreu. Isso ninguém me responde.

A carta faz também referência à questão da herança.

JOÃO PAULO:
O Sean é herdeiro da Bruna. Nós montamos negócio de moda infantil, que se tornou um belo sucesso. Portanto, soa muito estranho, depois que a morre a mãe, com a expectativa de herança da criança, com a possibilidade de gestão dessa herança, não parecer interesse. Se não fosse, teria aparecido? Isso parece a resposta mais razoável.
o

Offline MCD

• Sr. Member
web translation:
It preferred the strategy to give love filho' Globe - 15/03/2009 Brazilian stepfather says that American father left to visit the son to only keep sequestration accusation The American David Goldman finishes to leave the condominium where he is little before with its son, Sean, for the second time in that day, when the lawyer João Pablo Lins and Silva, stepfather of the boy, received the team from the GLOBE for its first interview on the case. Although the dissabor caused for the visit (in the truth, father and son if they capsize the apartment outside, in the common area of the condominium), João Pablo - that it fights to keep Sean in Brazil - slightly seemed calm and satisfied when knowing that, at that moment, it circulated in the Internet a manifesto of friends in support to its cause. In the room, transformed into office, decoration objects dispute space with papers varied, since parts of the process the infantile drawings. The supper table is taken by four notebooks. Some furniture is of the place. For the first answers, one also perceives that the life of that family is of the place. Of the door of the room for inside, the inhabitants try to follow the normal course of the life. The TV is on ahead of a armchair in antessala. Sean, in the room, plays videogame. But the confusion is difficult to ignore all that the case is causing, the point to provoke a shock diplomatist with the United States. Since the death of the woman, the entrepreneur Bruna Bianchi, mother of Sean, have six months, João Pablo guarantee that she has not had peace not even I fight to keep it. It explains that, after a long period of silence, decided to speak on the case for " not to turn bag pancada" e to prevent the idea of that " who silences consente". It, who gained the provisory guard of the minor in state Justice, says that target of international a defamatory campaign is felt, in which appears as " sequestrador" of a boy of 9 years who considers the proper son. During the interview, João Pablo if strengthens to prevent the emotional tone. He does not want to use, according to it, the same weapons of the American. In the end, however, he capitulates. Collated with a photo of Sean, where the boy loads the two alliances of the marriage of João imprisoned Pablo and Bruna to a wooden scaffolding in eight form, the lawyer explains that " oito" , lying, he represents the infinite. " It was our symbol, the love infinito". After that, he cries. Why to speak only now, later that the dispute for the guard of the boy gained contours of international crisis? JOÃO PABLO LINS AND HISSES: The situation arrived at a state such, of exposition, mainly of the image of Sean, a form rude, so so thick, of personal subjects that are so close and of a family who passed for so painful moments, that I decided to speak. It has six months, when my son was born - a moment of bigger joy, as everybody that waits the birth of the son - happened worse (the loss of the woman after the childbirth). From then on, we did not have right I fight to live it. Soon after the death, we start to be white of the exploration in the media, initially in the United States. There, if it used " very; free speech". Here, people had the protection of the secret of the Justice, that serves to protect the image of the child and the family, but lost the control. She did not have skill. What to make when the control is lost? To turn bag collision? To accept the theory of who is silent assents? It will be that, been silent, I am agreeing? How it sees the reaction to you of the public opinion? JOÃO PABLO: My sensation was of that the American father started to explore the events, showing its version, to a large extent liar, for the twisted American. This started, perhaps, of a strategical form created by it and its team, and finished also contaminating the Brazilian public opinion. The objective age to transform us into the great villains of history. Clearly that the public opinion has its weight. It is nonsense as two families (the Bianchi and the Lins and Silva) that, during years, they had only given love, affection and devotion to a child, now had turned international sequestradores, as they try to vender. This is a nonsense. Mr. if relates to the version liar. He could detail more what he considers lie in the version of the American? JOÃO PABLO: Details that counted do not condizem there with the reality. We have all the documents proving. The version of it only shows the photos with the Sean. I did not attend part of the programs, but I know that one of the alleged things is that it would have come to Brazil and is hindered (to see the son). Lie. Some never had thing impediment. Contact with the family in this direction never searched. It never had judicial initiative for this. Zero. No linking or petition to the judge asking for the visit. It shows the passport saying that he came seven times. But the people count that it was only in the Court of Justice to make lobby. It mentions itself to the Brazilian family as powerful and capable to influence Justice? JOÃO PABLO: Another nonsense. Nothing it happened of different form. E sees the text of a petition of the American, official document inside of the process (it shows and reads): " If until he did not have visitation, this here if of because, much has even so not been denied for the mother of the child this possibility, its respective lawyers had always conditioned reencontro father and son the signature for the required David in agreement of visitation that would be the acceptance of the Brazilian jurisdiction on the relative questions to the guard of the minor and that this agreement the father of the minor never could subscribe, since would result in the impediment the continuity of action of searchs and apprehension, whose files of legal documents if find sent the Supreme Federal" Court;. What he means this? He is clearly. It opted to not visiting because a process exists. E if it visited, would be admission. This process in the Supreme one is the allegation of sequestration, initiative of it. Now, it is said textualmente that it was option of it, that could not visit, because was visited would leave of being sequestration. It is absurd thing. If process delayed 20 years, it would be 20 years waiting because the lawyer said this for it. That love is this? How it is, today, the routine of the family? JOÃO PABLO: I tried to keep the routine of the possible most normal Sean for the personal benefit of it. It is great part of the time in the school and has extra activities. It is not here, in the apartment, this time of the school. This (the dispute) is quarrel of adults. I very participate day to day in the school and meeting of parents. For what it knew in most recent, did not have no commentary enters the colleagues on the case. It swims. All the duties I am that I make. Since the time where Bruna was alive. It asks for to me to make. It is conscientious of what he is happening? JOÃO PABLO: It has great conscience. He is very aflito, overwhelming. We have a relationship of much affection and security. Love I it fully. People talk. Having to pass what she is happening, without hiding. In last the six months, I tried to keep of some form a routine. In the condominium, the friends of it had appeared more, also worried. Whenever I can, I make with it external activity. Life of father. The life continues. Of the one not to supply pain. The heart left. He is very hard. I can cry of emotion, but hidden. For it, says that we have to continue, cannot fall because he has a bacana life for the front. He has the sister of it (Chiara, of 6 months). It goes to be an example. He had the chance to be with the woman most wonderful of the world. It can count this to the sister. How he reacted to the envolvement of Hillary Clinton? JOÃO PABLO: It would have to be worried more about the airplane of the Goal and the Legacy, to bring the pilots for here, of what to be worried about the family of the others. She needs to be worried about the one of it, that already she passed for problems and I do not know if decided. It does not have nothing with this and is if putting. This is not a problem of the Hillary, of the periodical. It is a family problem. It needs to be decided here. It (the natural father) displayed the Sean in the form Internet inconsequente. It is a nonsense. To find that it does not know what happens. It knows. Where circumstances had occurred the meeting of the Sean with David this week? It bound before? JOÃO PABLO: This visit happens due the previous agreement, made in hearing in Brasilia. Visit offered for me, also, after many obstacles created by it, that it did not want to come to here. I tried to give to all the guarantees so that it could visit the Sean and be here. Logical, aiming at to the interest it Sean also. If it felt desconfortável and wanted to go up (to the apartment during the visit), could. Of the first visit for here, it never bound or ordered email to ask if it was well. The Sean obtains to understand the English of the biological father? JOÃO PABLO: He understands more and he says little. I cannot take it in an English film. It leaves without understanding. He asks for to see the film dublado. " How ploughs you? Very good". This is what it speaks. How it is the relation of the boy with the sister? JOÃO PABLO: Incredible. It has worship for the sister. Handle in the col and brings. Chiara sees photos of the Sean in the wall of the room of it and is wanting to catch. It goes down with it. He tries to catch in the col and to give bath. Soon later that Bruna faleceu, he was worried. Lode to ask if, if married, who would go to take it in the church. " I do not have more mãe". I answered that the sister would go to take it. It opened a smile and if he felt carried through. More recently, it made a card, " Happy International Day of the Mulher" , and it wrote a poetry, that copied of the school. For who it gave the card? For the sister of 6 months. The boy is prepared, case Justice decides that it will have to come back to U.S.A.? JOÃO PABLO: In all the stories to the psychologists, when it thinks about the possibility

Offline MCD

• Sr. Member
web translation:
detail in red: JPLS is planning to visit Sean in the US every month...
'He chose the strategy to give the child love'  
 O Globo - 15/03/2009  

Brazilian stepfather says American father left to visit his son just to keep charge of kidnapping  

The American David Goldman had just come out of the condominium where he had earlier with his son, Sean, for the second time that day, when the lawyer João Paulo Lins e Silva, the boy's stepfather, was the team of the world for their first interview on case. Despite the disappointment caused by the visit (in fact, father and son were outside the apartment in the common area of condominium), John Paul - who struggle to keep Sean in Brazil - looked calm and just happy to know that at that time, circulating a manifesto on the Internet from friends in support of their cause. In the room, turned into office, decoration objects dispute space with different roles, from parts of the process the children's drawings. The dining table is made of four notebooks. Some are moving out of place. The first answer, we find that the life of that family is out of place. The door into the room, the residents try to follow the normal course of life. The TV is on an armchair in front of antessala. Sean, in the room, playing video game. But it is hard to ignore all the confusion that is causing the case to the point of provoking a diplomatic clash with the United States. Since the death of the wife, Bruna Bianchi businesswoman, mother of Sean, six months ago, John Paul has no guarantee that peace had not even to save the grief. He explains that after a long period of silence, decided to talk about the case for "no turn-bag hit" and avoid the idea that "those silent consent." He, who won the provisional custody of the child in the state Justice, says that they feel the target of a smear campaign internationally, which appears as "gunman" a boy of 9 years who considers himself son. During the interview, John Paul is trying to avoid the emotional tone. Do not want to use, according to him, the same weapons the U.S.. In the end, however, capitulated. Faced with a picture of Sean, in which the boy carries the two alliances of the marriage of John Paul and Bruna prey to a wooden frame in the shape of eight, the lawyer explains that the "eight", lying down, is the infinite. "It was our symbol, endless love." Then cry.

Why talk only now, after the dispute for custody of the boy won contours of international crisis?  

JOÃO PAULO LINS E SILVA: The situation reached such a state of exposure, especially the image of Sean in a way so rude, so thick, the issues that are so intimate and personal to a family that went through such painful moments, decided to talk. Six months ago, when my daughter was born - a time of greater joy, as everyone hopes that the birth of the child - the worst happened (the loss of women after childbirth). From there, we had no right to live the mourning. Soon after the death, began to be victims of exploitation in the media, initially in the United States. There are very used to "free speech". Here, we had to protect the secrecy of justice, which serves to protect the image of the child and family, but was lost in control. Had no way. What to do when you lose control? Turn bag to hit? Who accept the theory of the silent consent? Do we draft, I agree?

How do you see the reaction of public opinion?  

JOHN PAUL: My feeling was that the U.S. parent began to explore the events, showing its release, largely lying to the American crowd. It began, perhaps, as a strategic created by him and his team, and ended up contaminating also the Brazilian public opinion. The goal was to transform us in the great villains of history. Clear that public opinion has its weight. It is absurd to two families (the Lins e Silva and Bianchi), which, for years, only gave love, affection and dedication to a child, now turned abductors, such as trying to sell. This is absurd.

He refers to the version liar. More detail what could lie believes in the American version?  

JOHN PAUL: Details that counted there not match the reality. We have all the documents. The version it only shows the photo with Sean. No part of the saw, but I know that one of the things alleged that he had been unable to Brazil and beyond (to see the child). Bullshit. There has never been unable to anything. Never attempt to contact the family in this sense. There has never been legal for this initiative. Zero. No connection or petition the court requesting the visit. It displays the passport saying that was seven times. But people tell that he was only in the Court of Justice to lobby.

He refers to the Brazilian family as powerful and able to influence the Justice?  

JOHN PAUL: Another absurd. Nothing happened differently. And see the text of a petition by the U.S., official document within the file (it displays and reads): "If until now there was no visitation, that is because, although it has not been denied by the child's mother this possibility, their lawyers always conditioned the father and son reunion at the signing of David requested visitation agreement that would be the acceptance of the Brazilian jurisdiction on matters concerning custody of the child and that the agreement the father of the child could never support, because that would result in the impediment to continuity of action of search and seizure, the case is referred to the Supreme Court. " What does that mean? Is clear. He opted not to visit because there is a process. And if he visits, it would be admitted. This process is the Supreme allegation of abduction, his initiative. Now he said it was literally his option, he could not visit because it would be kidnapping visit. It is nonsense. If process took 20 years, he would be waiting 20 years because the lawyer said that for him. What love is this?

As is now the routine of the family?  

JOHN PAUL: I tried to keep the routine of Sean the most normal possible for his personal benefit. He gets most of its time in school and have extra activities. He is not here in the apartment, this time the school. It (the dispute) is discussion of adults. Very involved day to day in school and reunion of parents. For it has in more recent, there were no comments from colleagues about the case. Nothing. All the duties that I do. Since the time when Michelle was alive. He asks me to do.

He is aware of what is happening?  

JOHN PAUL: He has great awareness. It is very sorrowful, anguished. We have a relationship of great affection and security. I love him fully. We talk. Since passing what is happening, not hide. In the last six months, tried to maintain some form of a routine. In the condo, his friends came over, worried too. Where I can do it with external activity. Life of Dad. Life continues. Is not enough to overcome the pain. The heart broke. It is very hard. I cry of emotion, but hidden. For him, I say that we must continue, we can not fall because there is a nice life ahead. Has his sister (Chiara, 6 months). He will be an example. Had the opportunity to be the most wonderful woman in the world. He can tell that the sister.

How to respond to engagement of Hillary Clinton?  

JOHN PAUL: She should be concerned more with the plane of the Goal and Legacy, the pilots get in here, than to worry about the other family. You need to worry about it, which went through some problems and I do not know if solved. She has nothing with it and is getting. This is not a problem for Hillary, the newspaper. It is a problem of family. Needs to be resolved here. He (the natural father) gave Sean the internet so inconsistent. It is absurd. Find that he does not know what happens. He knows.

Under what circumstances were the meetings of Sean with David this week? He called before?  

JOHN PAUL: This trip is due to prior agreement, made at hearing in Brasilia. Trip offered by me, even after many obstacles created by him, who did not want to come here. I tried to give all guarantees so that he could visit Sean and be here. Of course, to the interest of Sean too. If he felt uncomfortable and wanted to go up (to the apartment during the visit) could. The first visit here, he never called or sent e-mail to ask if he was okay.

The Sean can understand the English of the biological father?  

JOHN PAUL: understand more and speak less. I can take you in a movie English. He leaves without understanding. Asks to see the movie stunts. "How are you? Very good." This is what speaks.

How is the relationship with the boy's sister?  

JOHN PAUL: Incredible. He has the adoration sister. Grab the neck and brings. Chiara see pictures of Sean on the wall of his room and is wanting to get. He drops it. Try to get the neck and take a bath. Soon after Michelle died, was worried. Came to ask whether, if married, who would take him in the church. "I have no mother." I replied that her sister would take him. He opened a smile and felt accomplished. More recently, he made a card, "Happy International Women's Day," and wrote a poem, which copied the school. To whom he gave the card? To the sister of 6 months.

The boy is ready, if the courts decide that he will be returning to the U.S.?  

JOHN PAUL: In all reports to psychologists, when does the possibility of not being more in the family recognizes that to be their, it shows a degree of nervousness and anxiety very high. He said that would break all that would destroy everything that was screaming and crying. I will fight to where not to let that happen. As a Brazilian, I respect the law above all. If I prove that the best for Sean is not here, next to the sister of the father's side, the grandmother, the family that loves him, it is better to stay in the United States, we all change our life for this collapse does not happen. We always in his welfare. I continue, even though there are people there, after everything I spent, I was on the side of the mother, woke in the morning, I took medicine when I was sick, you never asked and did not even know I existed. Now, comes and says: "I return here, because you do not belong." He does not object. Not table, is chair, is not car. I will never stop fighting for. The love I have for him is the same love for Chiara. It hurts too crazy the possibility of not having my son at my side. Now, if my son is not on my side, I am going to the United States every month. That is true of a father would.

In a letter he wrote to friends, you just leaking, you used a strong expression to refer to David: "bum."  

JOHN PAUL: The leaked letter, not published in the press. It was a letter to the National Council on the Rights of the Child and Adolescent, which sent a group of friends reviewing. But there may be more forceful statement. Not followed their lives in the U.S.. My life with Bruna happened later. I know that Bruna maintained a home there. Bench food, maid. She was feeding the family and who paid the health plan.

How do you see this commitment to him now?  

JOHN PAUL: Another big lie. I can not believe a father, dying of longing, may have been five years without seeing her son. Came seven times to Brazil. What counts most: love or listen to a strategy of attorney? What love is this? Only the father has become more loving, more wonderful in the world, when Michelle died. That nobody answered me.

The letter also refers to the issue of inheritance.  

JOHN PAUL: Sean is the heir of Bruna. We have built business-fashioned child, who became a great success. So, it sounds very strange, after the mother dies, with the expectation of inheritance of the child, with the possibility of managing this heritage, does not seem interested. If not, would have appeared? This seems the most reasonable.

Offline KarmaGirl

• Full Member
This is just more propaganda, not truthful.

David's lawyer's letter refutes all of the above, and with actual proof.  This case needs to be decided on FACTS and not JPLS' rewriting of history.

Very ironic how he talks about how painful it would be to be separated from his son.  It isn't his son and hello . . . that is what David is saying.   JPLS makes David's point for him.
The arc of the moral universe is long but it bends toward justice.   MLK jr

Offline Bo1

• Sr. Member
Como reagiu ao envolvimento de Hillary Clinton?

JOÃO PAULO: Ela deveria se preocupar mais com o avião da Gol e o Legacy, trazer os pilotos para cá, do que se preocupar com a família dos outros. Precisa se preocupar com a dela, que já passou por uns problemas e não sei se resolveu. Ela não tem nada com isso e fica se metendo. Isso não é um problema da Hillary, do jornal. É um problema de família. Precisa ser resolvido aqui. Ele (o pai natural) expôs o Sean na internet de forma inconsequente. É um absurdo. Achar que ele não sabe o que acontece. Ele sabe.

Now if someone wants to see an ignorant statement!! Guys, right here he is trying to stir anti-american sentiment!!!

This situation, for those that haven't heard, was a plane crash that happened a couple years back between a small, private jet piloted by two americans and a brazilian commercial airliner. They collided in mid-air and miracoulously the small jet made it safely to the ground albeit damaged. The commercial airliner was not so lucky and everyone on board died.

This accident caused an uproar here in Brazil and people, believe it or not, were accusing the americans as if they got in this accident on purpose. There were accusations of them doing "loop de loops" in the air, something afterwards proved to be totally false. Accusations of them purposefully turning off their responder, which if turned off it certainly wasn't on purpose, the type of brazilian jet they were flying has been noted now to have the responder switch positioned in a place that can be easily and accidentally hit by a foot or leg. But the big thing in all of this is that the world saw that in Brazil's air traffic control system there have existed "blind spots" for years in both radar and radio communications!!! These areas exist(ed) over areas of the Amazon exactly where the accident took place and here's the kicker.....it was discovered that the two brazilian air traffic controllers put both of the planes on the same altitude and on a collision course!!!!!

Shortly afterwards, after all the accusations, the minister of defense here in Brazil actually blamed the american pilots for the crash within the first 2 hours.....no one had even reached the crash site as of yet as it was in the middle of the Amazon forest!!!! Then within a month or so another commercial airline crash happened and it happened during a landing in Sao Paulo....no other plane was involved and it was the worst crash in brazilian avionic history. Over 200 people died if I'm not mistaken.

Well, an investigation was made by both the brazilian authorities and international organizations participated as well. The american pilots were found to not be at fault although the brazilian congress within the last year has ordered the return of the american pilots and found them guilty contrary to their own investigative organizations and even contrary to the brazilian judiciary who proclaimed they were/are not liable! The american pilots were held here in Brazil for more than two months having their passports confiscated. They were finally allowed to go back to the U.S. when everyone discovered that this was not any one person's fault, but more the fault of an antiguated, problematic air traffic control system and also poorly trained and overworked air traffic controllers.

Yet another example of the brazilian gov't. and many people here in Brazil refusing to accept responsibility and pointing their fingers at whomever possible. And when it's possible to blame an american it's even better because then they can start to turn it into a "evil empire vs. poor little old third world country". Unfortunately there's a lot of people here in Brazil that love to buy into this type of hype. Many of the surviving brazilian family members have sued the american pilots and the company they work for in U.S. courts of law. But with all the evidence that they have of all the defects of the Brazilian air traffic control system as well as the errors made by the air traffic controllers themselves....guess how many lawsuits there were made here in Brazil against them????

NONE!

They know its no use to sue the Brazilian gov't. here, as that's who controls air traffic control here, the brazilian department of defense. They know that the only shot they have of getting anything from anyone is to sue the americans in america!

It's unbelievable that JPLS would even make such a statement. He is the epitomy of everything that Brazilians should strive not to be.

NOTE: There was an american journalist on the jet piloted by the two americans. His name is Joe Sharkey. He has been a columnist for the NY Time and other major news agencies. He has a blog, for those interested and  you can read all about this incident and get all the details here.....  http://sharkeyonbrazil.blogspot.com/

Offline M.Capestro

• Administrator
  • Veteran Member
  • Twitter: @Capestro
Thanks for the history, Bo1.

Offline tenorplus

• Veteran Member
JPLS is (again) groping at nothing... he continues to make false statements, which is also his mode of operation. If I understand the last statement, he also indiccates that Sean is aware of what is going on via the internet... and (if this is so), it is more imperative that this young man be removed from the clutches of JPLS and Bruna's family ~ and returned to David for a much better upbringing!! This "gang" are not helping Sean at all!!!!! We must keep pushing forward!!!!!!!!!!

Offline sara

• Sr. Member
Quote from: tenorplus;10559
JPLS is (again) groping at nothing... he continues to make false statements, which is also his mode of operation. If I understand the last statement, he also indiccates that Sean is aware of what is going on via the internet... and (if this is so), it is more imperative that this young man be removed from the clutches of JPLS and Bruna's family ~ and returned to David for a much better upbringing!! This "gang" are not helping Sean at all!!!!! We must keep pushing forward!!!!!!!!!!

I agree. The judges who have the court records and anyone else who has seen the records and has been involved in this case know exactly what is happening. If they even bother to read this tabloid trash filled with lies and admissions of guilt, they need to not only send Sean home, but go after these hidious creatures!

Offline liesl78

• Global Moderator
  • Veteran Member
  • *
"O objetivo era transformar-nos nos grandes vilões da história."
"The goal was to make us the villains"

But you were the villains! She kidnapped the child, didn't even get a slap on the wrist and you did nothing but to condone her actions!!!

The rest doesn't matter, just more lies.

Did he just tell Hillary Clinton to mind her own family and marital problems? Oh, the nerve....

I am also shocked he does the kid's homework. The kid can't do the homework himself???

*need blood pressure meds*
Liesl78
Moderator
BringSeanHome.org

Offline MCD

• Sr. Member
Guys,
This article is from March 15. The interview was the same that is on video at G.1 and youtube. I do not know if it is the same one published yesterday.

I could not find the Zuenir Ventura.

BTW: JPLS is desperate, and he is saying things without thinking. Don't take him seriously. I actually prefer him than the grandma. Her tears are crocodile tears. I do not trust her. She is probably the evil force behind it all.

Offline tenorplus

• Veteran Member
Quote from: MCD;10564
Guys,
This article is from March 15. The interview was the same that is on video at G.1 and youtube. I do not know if it is the same one published yesterday.

I could not find the Zuenir Ventura.

BTW: JPLS is desperate, and he is saying things without thinking. Don't take him seriously. I actually prefer him than the grandma. Her tears are crocodile tears. I do not trust her. She is probably the evil force behind it all.
I think you are completely correct in this assumption!! Her money... her tears... her plotting... etc. It could have all turned out different for them, had they used a bit of thought, sense, care, truth and real love!! Now, Sean MUST be returned to David - there is NO other option!!!

Offline liesl78

• Global Moderator
  • Veteran Member
  • *
Quote from: MCD;10564
Guys,
This article is from March 15.

So the interview was done before the Zamariola letter came out.

It's interesting that the letter already disputed what he said here ;)
Liesl78
Moderator
BringSeanHome.org